Zapisz się do newslettera, otrzymaj już dziś 30% rabatu okazji BLACK FRIDAY! ×

Pierre Cardin – nowa kolekcja wiosna-lato 2022

Najnowsza kolekcja Pierre Cardin na sezon wiosna lato 2022 to kwintesencja lekkiej elegancji.

Najnowsza propozycja domu mody Pierre Cardin na sezon wiosna-lato 2022 tego roku to połączenie elegancji i prostych, tradycyjnych form. To oda do wolności i lekkości, nieskalanej radości z budzącej się po zimie przyrody. To kwintesencja relaksu i wyciszenia.

Klasyczne kroje casualowych stylizacji projektanci zestawiają z nutą nonszalancji i luzu brytyjskiego Dandysa. Formy podkreślające sylwetkę, ale bez jej nadmiernej ekspozycji, są stanowcze, lecz przy tym lekko zuchwałe, inspirowane stylistyką lat 80 i 90, wprost z londyńskiego SOHO i gentleman’s club lub nadmorskiej promenady Brighton. W kolekcji znajdziemy typowe elementy męskiej garderoby, ale unowocześnione i odświeżone, z młodzieńczym pazurem. Wykorzystanie miękkich tkanin i materiałów oraz fasonów, które nie krępują ruchów, pozwala odetchnąć po trzymających w ryzach zimowych outfitach.

W propozycjach męskiej garderoby dostrzegamy świeży powiew wiosny, która odzwierciedla się zwłaszcza w pastelowych kolorach wczesnych kwiatów i akcentów natury.

Projektanci stawiają na delikatność, a barwy dominujące w kolekcji to, obok klasycznych granatów, szarości i złamanej bieli, odcienie wrzosu – Pantone 16-3304 TCX (sea fog), zgaszonego błękitu – Pantone 16-4019 TCX (forever blue) i delikatnych lekko zamglonych oliwkowych zieleni – Pantone 18-6212 (sea spray) oraz Pantone 14-6305 TCX (pelikan), Tonacje te wpisują się w ogólnoświatowe trendy designu wykraczające poza modę, kultywowane w tym sezonie także w architekturze, wzornictwie i sztuce.

Koszulki polo i T-shirty – casualowe, idealne na wiosenno-letnią aurę męskie koszulki,
o kroju podkreślającym sylwetkę, wykonane są z wysokogatunkowej, lekko elastycznej bawełny. Stanowią core neutralnej, codziennej stylizacji, pasują jednak także na mniej formalne spotkania biznesowe, lunch w gronie przyjaciół czy wieczorne wyjście.

Marynarki – klasyczne przeszycia i fasony na sezon wiosenny zostały złagodzone delikatnymi kolorami. Wiosną 2022 dominują marynarki jednorzędowe, miękkie, z klapami otwartymi, średniej wielkości. W zestawie z koszulką polo tworzą codzienną, niebanalną stylizację. Podniesiony kołnierz natomiast dodaje całości pikanterii i oryginalności. Uzupełnieniem oferty są marynarki w formie lekkiej kurtki. Połączone z koszulą zyskują biznesowy sznyt, a w zestawie z T-shirtem stanowią kwintesencję sportowej elegancji.

Spodnie – w tym sezonie do łask wraca prosty i lekko zwężany krój nogawki, odświeżony o modernistyczny kant. Spodnie, mimo fasonu, miękko okalają nogę, nie krępując ruchów. Kolekcje uzupełniają chinosy, koniecznie odsłaniające zgrabną kostkę. Kolorystyka opiera się na barwach natury, szarościach, morskim granacie i przełamanej bieli.

Prostota, umiar, elegancja bieżącej kolekcji daje ciekawą bazę do stworzenia zarówno biznesowych, jak i codziennych czy eleganckich kompozycji.

Denim – Klasyczna katana i proste w formie jeansy przywołane w najnowszej kolekcji to must have w szafie modnego gentlemana oraz stały element garderoby kapsułowej. Pierre Cardin stawia na ponadczasowy styl i uniwersalne fasony.
Jeansy Pierre Cardin z zielonymi nitami i wstawką Green Rivet są manifestacją przestrzegania zasad polityki zrównoważonego rozwoju, która stawia na najwyższe standardy produkcji i współpracy z dostawcami, wspierając procesy takie jak BCI czy OCS.

Podczas produkcji denimu zastosowano innowacyjne technologie laserowe przyjazne środowisku, które pozwalają zmniejszyć zużycie energii, wody i chemii nawet o 80%.


BCI – better cotton initiative: inicjatywa wspierająca produkcję bawełny na całym świecie, zapewniająca szkolenia z zakresu bardziej zrównoważonych praktyk rolniczych.


OCS – organic content standard: to międzynarodowy standard dotyczący certyfikacji poszczególnych elementów łańcucha produkcji i dostaw. Dzięki wdrożeniu standardu możliwe jest śledzenie surowców od źródła do gotowego produktu, w tym przetwarzania, wytwarzania, pakowania, etykietowania, handlu i dystrybucji. Produkty z certyfikatem OCS zawierają 5-100% materiału ekologicznego. Wprowadzenie OCS ma za zadanie promować produkcję rolnictwa ekologicznego.